rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites
Life Quote Pictures, Images and Photos

Tuesday, October 6, 2009

Ya Allah..bantui hambaMu ini..

Ya Allah..
di kala ini ingin aku merintih padaMu..
semakin dekat ingin ku datang padaMu..
semakin kuat Kau mendugaku..
semakin aku mencuba..
semakin aku gagal..

Ya Allah..
aku ingin berubah..
namun hati ini tak mampu..
aku ingin jd hamba Mu yg terbaik..
namun aku xmampu melawan godaan SYAITAN laknatullah..
aku hanya mampu terpaku..
menelusuri tiap liku2 hariku..

Ya Allah..
bagaimana lagi aku mahu merubah hati ku yg keras..
yg sering terleka di ulik arus dunia..
yg sering goyah bilamana hati ini diuji..
kini..
aku meniti hari2 kedewasaanku..
semakin aku mendekati kematian..
tapi..aku masih seperti dulu..
aku ingin berubah..

Ya Allah..
aku memohon disaat ini..
Kau bimbinglah diriku..
menjadi hamba yg takut padaMu..
Kau anugerahkan aku sahabat2 yg amat membantu..
moga mereka tergolong dalam para solihin di mataMu..
kentalkanlah jiwa..semoga diri ini senantiasa dalam barakahMu..
Aminn..

0 comments:

Powered By Blogger