rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites
Life Quote Pictures, Images and Photos

Friday, April 30, 2010

aduhai obor-obor???

assalamualaikum pembuka bicara..

moga semua dalam rahmat yg Esa..
pelik knapa obor2 menjadi pilihan saya..ade cerita disebalik makna obor2 yg sebenar..
obor2 pada hakikatnya adalah sejenis hidupan laut yg agak cute dan comel..dengan struktur badan yg agak lembik dan berwarna tidak berapa nk putih(emm..macam kaler xbrape nk putih tu??huhu)....rasanya semua oang kenal kot obor2 ni.maka tidak payahlah untuk menerangkan secara terlebih detail akannya..huhu

alkisahnya obor2 ini muncul dalam episod hidup saya adalah apabila seorang kawan,S namanya berbisik sesuatu kepada seorang lagi kawan,B pula namanya(mungkin anda tertanya2 knapa bukan T..hehe)..
menyebabkan perhatian saya diganggu dari exercise bi kepada perbualan mereka..lalu bertanya

"korang cakap sal ape ni..crite la skali.. "kata saya dengan nada memujuk..
"erk..xde pape la..kalo cakap 6t takot terasa.."kata S
terdiam seketika..ade org telah membuat dajalkah kepada saya????
"xpe2..silakan cerita..dun worry b hepi.."jawab saya dengan berlagak cool
"sebenarnya mlm td kitorg cakap ngan A..then A tunjuk kearah sesuatu sambil berkata,eh..ramainya obor2!!"S terdiam sampai disitu..
kemudian saya tiba2 merasa musykil disitu..how come obor2 boleh hidup didarat..dunia nk kiamat ker??(terasa bengap tibe2..huhu)
tibe2 si B menyampuk.."obor2 tu dorang refer kat sister yg pakai tudung labuh.."
saya terdiam seketika..5saat kemudian satu hilaian kedengaran(harap maaf..bukan suara pontianak tapi sebaliknya saya..hua3) 
kedengaran itu suatu yg menggelikan abdomen ini.. 


S n B melihat kehairanan..adakah itu satu lawak..yer..lawak bagi saya bila menggambarkan keadaan itu..tapi tidak bagi mereka..itu satu yg menghairankan kerana mereka menganggap itu adalah satu penghinaan..tapi saya boleh gelak walaupun saya adalah dari kalangan 'obor2' itu..(harap maaf..tiada sebarang intention untuk mempromote diri..saya hanya manusia biasa)

bagi saya gelaran itu adalah suatu yg lucu bila membayangkan obor2 yg disamakan dengan manusia..agak cute disitu..hehe..lucu disini bukanlah saya bersetuju dengan gelaran tersebut bahkan saya juga adalah obor2 itu..timbul juga rasa geram..kenapa obor2 menjadi pilihan tidak sotong kurita..malahan ade juga yg memanggil 'obor' ini sebagai parachute..erkk..maaf sekali lagi..pelik2 gelaran mereka bagi..
pelik sangatkah cara pemakaian sebegitu..kenapa orang yg pakai baju xcukup kain tu xdipanggil kuda laut ataupun udang galah..knapa kami??tepuk dada tanya iman..

dari sudut negatif mmg begitu..diakui saya juga marah..kami gune duit mereka ke beli kain tu..mereka kena sakit mata ke tgk kami pakai macam tu..ataupun kami suruh bayar sebab kami pakai macam tu..sama sekali tidak..kami langsung xmemberi effect pada mereka..sebab kami xsuruh dorang pakai macam kami..tapi ambil ia dari sudut positif..bukan untuk terus melatah..obor2 juga adalah ciptaan Allah yg sangat cute..sama seperti manusia yg juga makhluk Allah..cuma obor2 tidak dikurniakan akal fikiran sama seperti manusia..bahkan bersyukurlah diberi gelaran obor2 kerana ia tiada dosa dan sentiasa beribadat kepada Allah..jadikanlah obor2 sebagai inspirasi bukan suatu kutukan..lagipun cute ape obor2..hehe(sambil buat gaya obor2..pssss..hanya saya dan kawan2 je tahu macammne gaya itu..hehe)

same goes to E bila saya menceritakan tentang obor2 ni kepadanya..dan dia gelak lagi dasyat dari saya..bahkan dia juga adalah dari golongan obor2..kami sendiri pun tak tahu kenapa boleh tergelak sebegini rupa..(buat kawan2..jgn gelak cam kami..hehe)..mungkin kami (saya dan E) tidak pernah lagi mendengar gelaran itu digunakan untuk manusia..dan mungkin juga kerana gelaran itu tidak digantikan dengan perkataan B***, BE*** dan yg seerti dengannya.. dan rasanya lebih sopan..hehe..lagi satu obor2 ni pun ade ade kelebihan dia gak..tgk ni

rasanya dah xde ape2 untuk dikongsi lg..kisah ini bukanlah untuk dituju pada sesiapa dan bukanlah tujuan ingin menghina..tidak sama sekali..hanya berkongsi cerita yg menggelikan hati..hehe..

p/s:S & B selalu gelak bila saya buat gaya ~OBOR-OBOR~ hehe

 
 

0 comments:

Powered By Blogger