rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites

Friday, May 28, 2010

berakhir suda wahai TAWE...

assalamualaikum..
alhamdulillah minggu ta'aruf da pun berakhir malam tadi..maka dengan berat hati saya da pun melepaskan jawatan sebagai seorang ahli security n transportation unit atau lebih glamour ngan panggilan SEnTRA..dalam masa 10hari banyak mende yg da kami lalui sama2..berjemur hari2 kat tempat panas tu dah biasa bagi kami..sampai muka pun da belang2 cam red indian..huhu..bawak adik2 pergi campus tour,bawak dorang pegi venue program dan macam2 lg la..da namanya pun makgad..hua3..letih 2 mmg letih tapi nk buat cmne da keje kami dan kami kena pikul amanah tu dengan penuh dedikasi..kan3


banyak jugak masalah yg jadik..dan perasaan xpuas hati mmg wajib ade la kan bila kita kena berurusan dengan ramai orang..kena marah,kena maki hamun tu biasa r..kami terima seadanya walau hati tu panas je..huhu..satu lagi unit SEnTRA ni adalah unit yg sangat meriah sampaikan unit2 lain cakap kami assobiah(semangat berpuak2)..saya akui itu mmg terjadi..tengok unit kami ni pon mmg da tahu..asyik gelak je memanjang..bak kate ketua kami,keje kitorg da stress xkan nk tambah lagi stress kan..so,sebab tu dia pon sempoi je..saya suka dengan cara yg macam tu dari masuk meeting yg menegangkan segala muscle2..huhu tapi kadang2 meeting macam tu pon perlu supaya kita sedar xsemua boleh dibawak bergurau dan adakalanya kita perlu serius..

yang paling xbleh lupa bila 6orang dari kami terpaksa pakai baju security yg kaler hijau kuning tu..wohaaa..(maaf ketamayat..pinjam trademark jap..hehe)..abis sume orang amik gambar ngan kami...terasa femes tiba2..tapi bukan gambar kami yg mereka mahu tapi ini..
 adehh..xpe2..kami cuba untuk menebalkan muka..huhu..tapi bez ape pakai baju ni..duk kat padang,kami jugak yg jd tumpuan..hihi..malam tadi lepas welcoming and bai'ah ceremony da abis kami sempat la posing2 amik gambar dan sempat jugak bagi ucapan..saya xterkecuali bila tiba2 nama saya kena panggil tuk bagi ucapan..erkk..cuak kot..tapi da org da suruh bagi je la..ntah pape yg diucapkan..maaf ye kawan2..hehe..dalam entry yg lepas ade saya tulis yg saya langsung xenjoy datang cni tapi bila dah lame2 perasaan tu ilang sikit2..tapi dukacita ingin saya bagitahu saya masih lagi xdapat cari keseronokan sepenuhnya..tak tahu knpa..huk3..biarlah..tapi dalam 10hari sempat jugak terkecewa..halnya kenapa biar saya saje yg simpan..huhu..tu je kot yg nk saya cerita..malas nk tulis panjang..hihi..wassalam

Wednesday, May 19, 2010

semuanya macam xkena!!

assalamualaikum..

apa kabar??iman sihat??moga2 semuanya dalam keadaan sejahtera la kan..=)..
hmmm..hari ni da masuk hari ke 3 berada di CFS kesayangan(erk..poyo jer sayang..huhu)..sedang semua kanak2(kasi can dorang rase muda..hua3).. uia sedang bercuti di rumah,saya dah pun berada di sini..mencurah keringat menabur bakti..ye la sangat..hehe..untuk kemasukan junior baru ke sini..sebelum datang.keberatan kehatian untuk datang balik sebab cuti terasa sekejap je..naseb baek abg wan baek hati nk anta saya ke pj ni..skali ngan sepupu yg juga menjadi committee unutk taa'ruf week ni..atau ringkasnya TAWE..

Dalam perjalanan dari besut ke pj,ade la beberapa insiden yg xdiingini berlaku..maybe datang cni dengan hati yg xikhlas..macam ni la jdnnya..apa pun semuanya berlaku dengan takdir Allah dan semuanya sudah tentu ada hikmahnya..insiden tu berlaku sesampainya kami di stesen minyak di kuala krai..abg.wan berhenti untuk beli makanan n jugak untuk beli topup saya yg sudah kegersangan..da dua minggu xtopup..huhu..so,turun beliau dari kereta dengan menyangka yg kami xnk turun..dah tu dia tinggal la kunci ngan enjin keta yg masih on..kami yg gatai nk g gak pon excited kuar la dari keta..saya dengan penuh over-confident tekan lock kat pintu driver..dengan penuh bergayanya menutup pintu ala2 keta tu saya yg punya..haha..dummm!!maka melangkah la kami ala2 miss universe yg sumbang langkahnya..tak sampai 3langkah my cousin tegur..
"kunci ke keta td"..dengan selamba saya jawab..
"a'ah.kunci doh.."senyum puas..
"erk..bukan ke kunci keta ade lam keta"..tanya beliau dengan muka penuh tanda tanya..



tiba2..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...kunci keta dalam keta dan saya dengan sungguh teruja telah kunci keta comel itu..adehhh..betapa 'koya' nya saya sampai bleh terkunci keta tu dari luar..cepat2 saya dapatkan abg.wan duk tgh pilih kekacang..terkejut 'chimpazzi' beliau..tapi dikawal dengan senyum ala2 nk membuang air besar..haha..bleh jer dia nk lempang saya kat ctu..tapi mana bleh lempang adik kesayangan..cukuplah 5tapak tanganmu pernah lekat dipipiku 13tahun yg lalu..sungguh "SEDAP" pelempang itu sampai ku xsanggup makannya lagi..sebabnya kenapa biarlah rahsia bak lagu dato' siti..huhu

Maka bermula pop kuiz..mencari jawapan macammana nk bukak keta balik..adehhh..da la ujan..sesi telefon menelefon pun bermula..maka dapatlah beberapa idea yg bernas ala2 beras keluaran BERNAS dari TUN NASYIR dari 'MANCHANG'STER dan DATO' SERI NASHARUDDIN dari BESUT..haha..maka berlari2 manusia la abg we dalam ujan renyai..cam drama melayu pun ade gak..time makwe dia merajuk,lari2 dah tu satu keje lak pakwe nk kene kejar..dah nk lari biar je la..6t dia penat dia benti la..haha...dah2..sambung balik..nk dipendekkan cerita,akhirya dapat la bukak keta tu menggunakan dawai kokot..haha..xde r..dawai besi la..dawai kokot buat buang makanan celah gigi bleh la..hua3..ade jugak bakat abg.wan bukak keta secara illegal ni..haha..tapi yg pasti dia bukan la mamat yg suka bukak keta org suka2 ati..tu pun naseb je tuh dapat bukak..huhu..dah tu sambung la perjalanan hingga ke pj..dalam pukul 12 .30 tgh malam ktorang sampai..

Esoknya,bersiap2 nk kembali ke CFS terCHENTA ni..tapi b4 tu buat la bekpes dulu..bajet suri rumahtangga solehah la kan..tapi sebab nk tunjuk terer sangat nasik yg masak tu terover dos air dia..makanya jadi nasi tuk org xde gigi..adehhhhhhhhhh..cemane nk buat nasi goreng tomyam neh..xpe2..biar dia sejuk dulu..mana tau 6t jadi keras..maka dibiarkan nasi tu sejuk namun apekan daya nasi dah jadi bubur xkan bertukar jd pulut panggang lagi..huhhh..langsung xde kena mengena..cehh..xpe2..nk buat cemane..goreng je la..dan seb baek still boley makan..okay la walaupun macam telan tanpa kunyah je nasik tu..haha..sepatutnya saya bersyukur masih diberi peluang makan nasi bukan makan pasir..burrppppppppppppppppp!!!..ahhhh..kenyang sudaa..hehe..(maaf atas involuntary action sebentar tadi..haha)...

dah pukul 11 lebih tu bergerak la kami ke CFS n uruskan segala benda yg patut..dan bermula la hidup ku sebagai SEORANG COMMITTEE..huhu..sampai saat ini saya masih lagi belum menjumpai ke'enjoy'an disini..buat keje cam xnk buat je..da la xde kawan sangat..selalu jln sensorang je..adehhh..sedeh wooooooooooo..


sabow je la..semoga Allah beri saya kekuatan..InsyaAllah dapat habiskan keje dengan jayanya..melaksanakan tanggungjawab sebagai salah seorang dari unit SECURITY AND TRANSPORTATION..walaupun xmintak terima la dengan redha..hihi...
p/s:SELAMAT BERTUGAS BUAT SEMUA COMMITTEE..=)

Sunday, May 16, 2010

PERHATIAN!!!!!!!!!!!!!

SALAM..

disini ingin saya membuat pengumuman..perhatian kepada sesiapa yg mendapat panggilan dari no 0139177934..tolong jgn layan..ciri2:
1)mengaku dia adalah doktor pakar sakit puan
2)bertanya sama ada kita ada masalah kesihatan atau tidak
3)menyuruh kita melakukan pergerakan tertentu
4)bertanyakan masalah perempuan
5)akan menyuruh kita untuk telefon balik no diatas
6)akan menyuruh kita topup banyak2..kalo kita layan 6t dia akan suruh kita plak topupkan untuk dia
7)dan seumpama dengannya

pesanan untuk semua,jika anda mendapat panggilan seperti ini..jgn takut dan jgn mudah untuk melakukan apa yg disuruh..jika perlu(untuk pengesahan),boleh menelefon hospital2 yg telah 'dia' sebut..
orang ini sebenarnya adalah seorang penipu yg cuba untuk menipu daya wanita dan adalah seorang yg gila SE**..tolong sebarkan kepada sahabat2 perempuan ataupun saudara2 perempuan..harap maklum..

Thursday, May 13, 2010

maaf sahabat..aku bukan yg terbaik

Assalamualaikum dan salam ukhwah

buat kamu..saya hanya mampu luahkan disini kerana saya tidak mampu untuk meluahkannya dihadapan kamu..kekuatan tidak bersama saya..

satu persoalan untuk anda semua,andai anda melihat seorang sahabat berubah kearah kebaikan adakah anda akan rasa gembira atau anda rasa marah??sudah tentu anda akan rasa gembira..satu nikmat buat dia kerana diberi hidayah oleh Allah S.W.T.Namun mengertilah bahawa hidayah itu milik Allah dan boleh ditarik bila2 masa yg Dia kehendaki..bukan kuasa kita untuk menetukan semua itu.Allahuakbar!!
sebagai seorang sahabat saya akui saya tidak mampu untuk memberi hidayah kepada kamu kerna saya adalah hamba..hamba yg sangat lemah..dulu mungkin saya mampu untuk menegur juga memberi pandangan tentang islam walau saya sedar saya bukanlah orang arif namun saya kongsi apa yang saya tahu..saya gembira kerana kamu menerimanya dengan hati terbuka dan lansung tidak memprotes malah kamu pula yg menegur saya yg lemah ini..terima kasih sahabat..hari demi hari kamu mula menampakkan perubahan..kearah yg positif..saya turut gembira..


Namun,kegembiraan saya xlama..saya mula sibuk dengan urusan sendiri sehingga saya lupa tanggungjawab saya terhadap kamu..jarang saya dapat berjumpa dengan kamu..saya dengan hidup saya dan kamu dengan hidup kamu..saya penting diri sendiri!!saya xhiraukan kamu..dulu kamu berjinak2 dengan pemakaian yg cukup syaratnya..tapi sekarang nampaknya kamu mula lupa..itu semua salah saya..saya xbawa kamu kenal semua menda ni dengan lebih mendalam..saya kenalkan kamu dengan handsock,sarung kaki,alas tudung..tapi saya xikat kamu dengan  suatu ikatan yg kukuh..lantas terputuslah ikatannya..

banyak yg saya dengar dari sahabat lain tentang kamu..saya xnk buat andaian sendiri tapi saya juga lihat dengan mata kepala saya sendiri..saya kadang geram dengan sikap kamu..prinsip yg kamu pegang akhirnya kamu buang..semua ni salah saya..dulu saya ada peluang untuk bawa kamu jauh dari semua ini tapi saya xbuat..saya biarkan kamu kawal tali layang2 hidupnya tanpa saya beri panduan yg betul dan sempurna..pada saya kamu sudah besar untuk fikir baik  buruk kehidupan ini tapi saya silap..semua manusia fitrahnya sama..sentiasa lupa kerna manusia mudah lupa..

pernah saya terserempak dengan kamu disuatu tempat,kamu kelihatan terkejut dengan kehadiran saya namun kamu kawal sebaiknya..malah kamu datang untuk bersalam dengan saya.saya berlagak seperti biasa..melayan kamu semesra mungkin tapi jauh di lubuk hati saya.saya sedih melihat kamu dalam keadaan sebegitu..cepat2 kamu atur langkah untuk beredar dari situ..bersama kawan yg juga saya kenali..saya hanya mampu tersenyum kelat..maafkan saya sahabat..xmampu untuk menegur kamu...


kadang saya rasa tidak mampu untuk menegur kerna saya juga insan yg lemah..selalu saja buat kesalahan..takut untuk menegur kerna telinga yg paling dekat dahulu yg akan diuji..tapi selama mana saya perlu berdiam diri..saya perlukan kekuatan untuk tegur kamu wahai sahabat dan saya pohon sepuluh jari..maafkan saya atas kekhilafan ini..Ya Allah beri aku kekuatan..
dan..jika kamu sedang membaca saat ini ketahuilah bahawa sayang kamu..dan saya xmahu kamu terjerumus dalam lembah yg dalam hingga suatu saat kamu tidak mampu untuk keluar..saat itu saya bimbang saya tidak mampu untuk menarik kamu keluar kerna saya juga berada dalam jurang yg lebih dalam kerna kesilapan saya yg tidak mampu unutk menegur kamu..na'uzubillah..




Powered By Blogger