rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites
Life Quote Pictures, Images and Photos

Thursday, May 13, 2010

maaf sahabat..aku bukan yg terbaik

Assalamualaikum dan salam ukhwah

buat kamu..saya hanya mampu luahkan disini kerana saya tidak mampu untuk meluahkannya dihadapan kamu..kekuatan tidak bersama saya..

satu persoalan untuk anda semua,andai anda melihat seorang sahabat berubah kearah kebaikan adakah anda akan rasa gembira atau anda rasa marah??sudah tentu anda akan rasa gembira..satu nikmat buat dia kerana diberi hidayah oleh Allah S.W.T.Namun mengertilah bahawa hidayah itu milik Allah dan boleh ditarik bila2 masa yg Dia kehendaki..bukan kuasa kita untuk menetukan semua itu.Allahuakbar!!
sebagai seorang sahabat saya akui saya tidak mampu untuk memberi hidayah kepada kamu kerna saya adalah hamba..hamba yg sangat lemah..dulu mungkin saya mampu untuk menegur juga memberi pandangan tentang islam walau saya sedar saya bukanlah orang arif namun saya kongsi apa yang saya tahu..saya gembira kerana kamu menerimanya dengan hati terbuka dan lansung tidak memprotes malah kamu pula yg menegur saya yg lemah ini..terima kasih sahabat..hari demi hari kamu mula menampakkan perubahan..kearah yg positif..saya turut gembira..


Namun,kegembiraan saya xlama..saya mula sibuk dengan urusan sendiri sehingga saya lupa tanggungjawab saya terhadap kamu..jarang saya dapat berjumpa dengan kamu..saya dengan hidup saya dan kamu dengan hidup kamu..saya penting diri sendiri!!saya xhiraukan kamu..dulu kamu berjinak2 dengan pemakaian yg cukup syaratnya..tapi sekarang nampaknya kamu mula lupa..itu semua salah saya..saya xbawa kamu kenal semua menda ni dengan lebih mendalam..saya kenalkan kamu dengan handsock,sarung kaki,alas tudung..tapi saya xikat kamu dengan  suatu ikatan yg kukuh..lantas terputuslah ikatannya..

banyak yg saya dengar dari sahabat lain tentang kamu..saya xnk buat andaian sendiri tapi saya juga lihat dengan mata kepala saya sendiri..saya kadang geram dengan sikap kamu..prinsip yg kamu pegang akhirnya kamu buang..semua ni salah saya..dulu saya ada peluang untuk bawa kamu jauh dari semua ini tapi saya xbuat..saya biarkan kamu kawal tali layang2 hidupnya tanpa saya beri panduan yg betul dan sempurna..pada saya kamu sudah besar untuk fikir baik  buruk kehidupan ini tapi saya silap..semua manusia fitrahnya sama..sentiasa lupa kerna manusia mudah lupa..

pernah saya terserempak dengan kamu disuatu tempat,kamu kelihatan terkejut dengan kehadiran saya namun kamu kawal sebaiknya..malah kamu datang untuk bersalam dengan saya.saya berlagak seperti biasa..melayan kamu semesra mungkin tapi jauh di lubuk hati saya.saya sedih melihat kamu dalam keadaan sebegitu..cepat2 kamu atur langkah untuk beredar dari situ..bersama kawan yg juga saya kenali..saya hanya mampu tersenyum kelat..maafkan saya sahabat..xmampu untuk menegur kamu...


kadang saya rasa tidak mampu untuk menegur kerna saya juga insan yg lemah..selalu saja buat kesalahan..takut untuk menegur kerna telinga yg paling dekat dahulu yg akan diuji..tapi selama mana saya perlu berdiam diri..saya perlukan kekuatan untuk tegur kamu wahai sahabat dan saya pohon sepuluh jari..maafkan saya atas kekhilafan ini..Ya Allah beri aku kekuatan..
dan..jika kamu sedang membaca saat ini ketahuilah bahawa sayang kamu..dan saya xmahu kamu terjerumus dalam lembah yg dalam hingga suatu saat kamu tidak mampu untuk keluar..saat itu saya bimbang saya tidak mampu untuk menarik kamu keluar kerna saya juga berada dalam jurang yg lebih dalam kerna kesilapan saya yg tidak mampu unutk menegur kamu..na'uzubillah..




4 comments:

AlFaqirah Fillah said...

salam siti comey...
hmmm..sedih lak bace post mu t..
citer aku lagi sedih t...sob2...hehe..
kalu aku silap jgn lupa tegur yer..
gersang kasih syg sahabat aku nih..adeh..gurau jer..
salam mujahadah..
teruskan perjuangan!

AlFaqirah Fillah said...

t..jgn silap faham lak ayat aku gersang kasih syg shbt 2..its refer 2 me..okeh??

zubaidah said...

adehh..sedih ker..muahaha..ak ter'feeling ari tu..hua3..sedeh tgk gambar dia kat fb..xpe la//moga2 kita sentisa dalam rahmatnya.lame dop jupe mg..=)

neyamira said...

salam alaik , menarikk ^^ anis pun penah alami perkara yg sama (:

Powered By Blogger