rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites
Life Quote Pictures, Images and Photos

Sunday, December 25, 2011

Dia tahu yang terbaik..^__^

assalamualaikum..datang lagi untuk menyapu sampah..pemalas sungguh tuan rumah..=.="..
sekarang dah pun masuk musim exam..cepat masa berlalu..tidak akan pernah menunggu insan yg lalai dan leka..terasa baru je masuk UIA ni..tup2 dah nak final exam..dengan esaimen yang xhabis2 lagi..fuhh..semoga Allah permudahkan..

ramai yg cakap..
"siti, dah makin ceria sekarang..xmacam dulu..akak suka la dengan siti sekarang"
"siti, sejak tukar kos nampak makin happy la.."

erk..dulu aku ni pendiam sgt ke??ok..i admit it..btw..dulu aku penah buat post pasal aku dapat tawaran aerospace engineering..tp end up, aku xteruskan cita2 aku dalam bidang tu..aku pilih bidang yg sangat berbeza..Bachelor of education (TEASL)..dari sains ke sastera..sampaikan calculator aku yg dah berjasa sejak dari form 3 terus mati xnak hidup2 bila aku daftar masuk Gombak ari tu..merajuk agaknya..hehe..untuk buat pilihan tu bukannya mudah..kejap aku rasa nak stay je engineering, kejap aku rasa nk terima je tawaran teasl tu..time pegi interview, aku jawab mmg macam org yg xde gaya nak lulus lah..bila interviewer tu tanya..
I: kenapa pilih teasl?
A: xtau..
I: dulu kos ape?(asasi UIA)
A: engineering..
I: engineering???(mata dia bulat tgk aku..huhu)..knapa apply nk tukar kos?
A: xtau..tp sy rasa mcm engineering tu susah..org cakap aerospace susah..bla..bla..bla..
I: awak tau tak..bla..bla..bla..sy nk tengok ade wanita yg berjaya dalam bidang aerospace..bla..bla..bla...*dia siap bg nasihat n motivasi lagi nk sruh aku terima aerospace tu..
A: saya tau tp bla..bla..bla..
I: dah tu kenapa awak amik engineering kat CFS(center for foundation studies)?
A: entah..saya terima je, masuk kelas pun saya belajar je la..

nampak tak aku mmg alami krisis identiti masa interview tu..mmg most of my answers aku jawab I DON'T KNOW..sampaikan, interviewer tu cakap..

"saya bagi awak pilihan, engin atau teasl?kalau awak nak engin, kitorg bagi tempat ni pada org lain, tp kalau awak pilih teasl, kitorg bagi awak teasl.."

10saat lepas tu, aku dengan konpiden nye jawab..

"I DON'T KNOW"..haha..mmg masalah sunggoh..

last2..pakcik tu cakap..
"macam ni la..saya pilihkan untuk awak..awak terima je eh dapat ape pun.."
aku terima dan terus keluar..time keluar, air mata sudah tidak dibendung, maka bercucuran keluar..haha..lawak gila..mcm drama melayu plak..

mmg lepas tu, aku dah xberharap pon..dah jawab cincai2 mcm tu, mau konpiden lagi nk dapat..mmg x la kan..tp korang pun dah tau..akhirnya aku dapat jugak teasl tu..lepas dari interview tu mmg aku letak pengharapan pada DIA..mmg aku bg kepercayaan pada interviewer tu untuk pilih tp semuanya datang dari DIA..wamakaru wamakarallah wallahu khairul maakirin..sesungguhnya Allah la sebaik2 perancang..sesungguhnya, nikmat mana yg kamu ingin dustakan..dan aku gembira dengan pilihan aku sekarang..*ayat macam lepas pilih calon suami ja..ecehhh..=.=


*tp walaupun xbrapa minat engineering tp ukhwah bersama keluarga engineering terutama ENGENIUS sangat2 berharga..

2 comments:

Anonymous said...

i like this post!! at least there's evidence that answering interview like this would still give u a place if it's meant for u. ni slalunya bila baca post org laen, wahhh takot saya...power2 gila. jawab ni tu la..buat research tu smua la..saya yakin dgn pilihan saya la..etc.

glad that u r happy now w ur choice =) if only i can pursue my dreams too =(

zubaidah said...

ano:mungkin jujur itu perlu*padahal krisis identiti..hehe..tapi please,even you like this kind of answer..do not try it..haha..kang naya bila time interview..btw,thanks a lot for visiting n leaving your footstep here..^__^

Powered By Blogger