rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites

Tuesday, March 2, 2010

APE NIIIIIII...


salam buat semua..
sangat pening buat masa 24jam..argggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!boleh ker jerit kat cni??xpe..jnji xde org dengar..=)
ana sangat letih..sangat3 letih..sebagai seorang dai'e xpatot ana mengeluh kat cni..bila mad'u xbleh menerima dengan sebaiknya..adakah itu salah wasilah dai'e tu..n ana mmg rase uslub da'wah ana yg xsesuai..


bagi ana.mungkin apa yg ana tegur tu perkara kecik..ingat nk tegur dalam mood bergurau..tapi disalahertikan..
ana bukan seorang malaikat yg boleh menghukum seseorang tu baik atau jahat..salahkah ana bila ana tegur kemungkaran..SALAHKAH AKU????Bila masuk bab air mata..yg ni ana xbleh tahan..rasa bersalah yg teramat sangat..ana sayangkan sahabat tu..sebab tu ana tegur..ana xnk dia lalai dengan suasana baru..dia sekarang bukan dia yg dahulu..dia mula berubah wlau xdrastik mane..perubahan tu mula ada..sikit2 lame2 jd bukit kan..


ana tau dia seorang yg sensitif..tapi plizzz..i'm begging u my fren..sensitif la pada kemurkaan Allah dari sensitif pada teguran ana yg hina ni..ana akui..terasa 'hot' jugak bile tetiba ana di'block' daripada lihat page dye..terlintas di benak ni.."adakah teguran aku tadi menyebabkan dye tros marah??"


bukan ini hasil yg ana nk tgk dari teguran ana..bukan airmata kesedihan yg ana pinta..ana pinta air mata keinsafan darimu..airmata kesedaran..bukan air mata dek kerana hati yg terguris..ana dilahirkan satu jenis dengan kamu..dan ana sangat la paham bahawa kaum kita sangat la sensitif dan beremosi..tapi jadikan teguran itu sebagai satu yg positif..mugkin apa yg berlaku ni adalah satu salah paham..ana pon xtau..wallahu'alam..sangat letih pikir mende ni..macam pikir masalah negara..tapi buat sahabat yg masih lagi terguris saat ni..ana mintak maaf yg teramat sangat..ana bukanlah seorang yg baik untuk tegur kamu..tapi ana berpegang pada satu hadis..


"barang siapa yg melihat kemungkaran hendaklah dia mencegah dengan tangan..jka tidak mampu maka hendaklah mencegah dengan lisan,jika tidak mampu maka hendaklah mencegah dengan hati dan ianya adalah selemah2 iman"..


ana dah letih mencegah dgn hati..so,try tukar cara.tapi 1st trial da jd mcm ni..mugkin cara belum mantap..
semoga kamu bahagia dengan hidup kamu sekarang..cuma satu pesanku buat dirimu..


"jangan hidup untuk menongkat langit kerana pada suatu saat ia akan kembali pada Tuannya..jangan jadikan dunia matlamatmu hingga akhirat mu terabai..daku menegur kerana sayang..bukan kerana benci..maafkanlah ku..daku harap teguran ini xmenjadi sebab untuk daku ke neraka..dek kerana telah mengguris hati seorang rakan.."


MADAH TERAKHIR DARIKU..MAAF

0 comments:

Powered By Blogger